شنبه تا چهارشنبه: 8:00 - 16:00

معرفی کنترل کننده markMX شرکت DOMAT

گروه بندی
آخرین ارسال ها
برچسب ها

کنترل کننده مدل markMX شرکت دومت Domat یک کنترل کننده DDC میکروپروسسوری قابل برنامه ریزی با پردازنده MPC5200  با سرعت پردازش ۴۰۰ مگا هرتز و سیستم عامل لینوکس می باشد این کنترل کننده دارای ۱۶ ورودی آنالوگ، ۸ خروجی آنالوگ، ۳۲ ورودی دیجیتال و ۳۲ خروجی دیجیتال بوده و به تنهایی می تواند ۸۸ نقطه فیزیکی را کنترل و پردازش کند. همچنین با توجه به ظرفیت پذیرش مدول های ورودی و خروجی، امکان گسترش برای پشتیبانی و پردازش حدود ۵۰۰ نقطه فیزیکی را دارا می باشد.

با توجه به تعداد زیاد نقاط کنترلی قابل پشتیبانی و برنامه ریزی، این کنترل کننده امکان جمع آوری داده ها، پردازش و ارسال فرمان در سایت ها و پروژه های ساختمانی بزرگ را دارا می باشد. همچنین با توجه به قابلیت اتصال به نمایشگر، امکان کنترل به صورت محلی و نمایش و تغییر مقدار متغیرها وجود دارد.

کنترل کننده markMX شرکت دومت با دارا بودن ۸۸ ورودی و خروجی دیجیتال و آنالوگ، در بسیاری از پروژه هایی که امکان کنترل چندین هواساز به صورت همزمان توسط یک کنترل کننده وجود دارد، یا در موتورخانه های بزرگ با تجهیزات گرمایشی و سرمایشی متعدد، قابلیت بهره برداری داشته و باعث میشود که سیستم کنترلی با حداقل هزینه های مربوط به کنترل کننده و مدول های ورودی و خروجی راه اندازی شود.

در ادامه نگاهی می اندازیم به امکانات و توانایی های این کنترل کننده:

  • کنترل کننده دارای ساعت داخلی (Real Time Clock) بوده و امکان اعمال برنامه زمان بندی برای عملکرد تجهیزات را دارا می باشد.
  • دارای ۱۲۸ مگابایت رم، ۶۴ مگابایت حافظه فلش با سیستم عامل لینوکس، و همچنین ۱۲۸ کیلوبایت حافظه NVRAM می باشد. حافظه NVRAM این امکان را ایجاد می کند که مقادیر برخی از متغیرها در این حافظه نگهداری شده و در زمان قطع ناگهانی برق نیز از بین نروند. همچنین مشابه تمامی کنترل کننده های قابل برنامه ریزی، حجم برنامه کنترل کننده ارتباط مستقیمی دارد با تعداد متغیرها و نقاط مجازی، تعداد نقاط فیزیکی تحت کنترل، تعداد بلوک های استفاده شده در برنامه، مخصوصا بلوک های مربوط به برنامه زمان بندی و همچنین تعداد مدول های ورودی و خروجی دارد.
  • برای ارتباط با سایر تجهیرات، کنترل کننده markMX دارای پورت های متنوع می باشد. ۲ عدد پورت RS232 برای ارتباط سریال با تجهیزات مجهز به این استاندارد، ۲ عدد پورت سریال RS485 برای ارتباط با مدول های ورودی و خروجی و سایر تجهیزات با هدف تجمیع و ثبت و پردازش داده های تجهیزات ۳rd Party و همچنین یک عدد پورت اترنت رای ارتباط با سیستم های مدیریتی بالادستی، نرم افزار اسکادا بر روی کامپیوتر و یا نمایشگر تحت شبکه. همچنین این کنترل کننده دارای وب سرور برای اتصال ریموت به آن نیز می باشد. البته در کاتالوگ تجهیز فوق تاکید شده برای جلوگیری از اختلال در سیستم امنیتی، توصیه میشود که سرور وب در شبکه محلی (و نه بر روی اینترنت) استفاده شود.
  • پورت RS485 که یکی از مهمترین پورت های این کنترل کننده می باشد برای اتصال به مدول های ورودی و خروجی با استفاده از پروتکل Modbus RTU می باشد. حداکثر طول آن می بایست ۱۲۰۰ متر بوده و تعداد مدول های ورودی و خروجی متصل به آن با توجه به ظرفیت و حجم برنامه و نقاط کنترلی مشخص میشود ولی امکان اتصال تا ۲۵۵ دستگاه را دارا می باشد. البته توصیه میشود که تعداد نقاط تحت کنترل از حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ نقطه تجاوز نکند.
  • از تعداد ۱۶ ورودی آنالوگ، کلیه نقاط امکان پذیرش سنسور های مقاومتی دما مخصوصا PT1000 را دارا می باشند و ۸ نقطه از این ۱۶ نقطه امکان اتصال به سنسور ها و یا هر ورودی ولتاژی (۰ تا ۱۰ ولت مستقیم) یا جریانی (۴ تا ۲۰ میلی آمپر) را دارند. همچنین کنترل کننده مجهز به ۸ خروجی آنالوگ از نوع ۰ تا ۱۰ ولت مسقیم می باشد.
  • ۳۲ ورودی دیجیتال این کنترل کننده با اعمال ولتاژ ۲۴ ولت فعال می شوند. از مهمترین خصوصیات این کنترل کننده ۳۲ خروجی دیجیتال رله ای از نوع NO با قابلیت تحمل ۵ آمپر ۲۲۰ ولت متناوب، ۵ آمپر ۳۰ ولت مستقیم، ۷۵۰ ولت آمپر و ۹۰ وات می باشد.

تابلو های کنترل مجهز به کنترل کننده markMX شرکت Domat در پروژه داروسازی آرتا دارو

کنترل کننده مدل markMX شرکت دومت DOMAT از سری کنترل کننده های MERBON این شرکت بوده که بعد از سری SoftPLC در سال ۲۰۱۵ به بازار اتوماسیون ساختمان و صنایع معرفی شد. این کنترل کننده ها در حال حاضر در پروژه داروسازی آرتا دارو در ایران نصب شده اند و با اتصال به سیستم مدیریت هوشمند ساختمان، وظیفه کنترل هواساز های این مجتمع را عهده دار می باشند.

کنترل کننده های سری MERBON شرکت دومت با استفاده از نرم افزار MERBON IDE برنامه ریزی شده و در صورتی که نیاز به اتصال به سیستم مدیریت هوشمند ساختمان BMS باشد به نرم افزار اسکادای MERBON SCADA متصل میشوند که امکان کنترل از طریق کامپیوتر مرکزی، گزارش گیری، مانیتورینگ، نمایش نمودار ها و غیره را فراهم می سازد.

همچنین در صورتیکه پروژه نیاز به اتصال به سیستم مدیریت هوشمند ساختمان BMS را نداشته باشد، با اتصال این کنترل کننده به نمایشگرهای مدل HT104 (نمایگشر غیر لمسی یا صفحه نمایش ساده) و HT200 (نمایشگر رنگی لمسی) وجود دارد. نرم افزار های نمایشگر های فوق رایگان بوده و نیازی به تهیه لایسنس برای آنها نیست.

برچسبها :

تهران، شریعتی، پایین تر از بهار شیراز، کوچه سخن، پلاک 12

شنبه تا چهارشنبه: 8:00 الی 16:00
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت زیگما می باشد