شنبه تا چهارشنبه: 8:00 - 16:00

معرفی شرکت Domat

گروه بندی
آخرین ارسال ها
برچسب ها
معرفی شرکت Domat

شرکت دومت “Domat Control System” در سال ۲۰۰۴ با هدف تولید تجهیزات کنترلی و ابزار دقیق ساختمانی و صنعتی و همچنین کنترل کننده های برنامه پذیر میکروپروسسوری و توسعه نرم افزاری آنها و با همکاری تعدادی از معتبرترین کارخانه ها و شرکت های آلمانی فعالیت خود را در کشور جمهوری چک آغاز کرد. در سال ۲۰۰۵ با آغاز صادرات به سایر کشورها، کار بازرگانی و صادراتی Domat شروع شد. از همان ابتدا یکی از اهداف این شرکت، تامین ادوات کنترلی برای کشورهای مختلف دنیا بود. به همین دلیل کلیه سیستم های خود را بر اساس نیازهای روز دنیا و مبتنی بر تکنولوژی کشور آلمان و استاندارهای بین المللی پایه گذاری کرده است.

در سال ۲۰۰۶ با رونمایی از کنترل کننده های برنامه پذیر سری MiniPLC به همراه نرم افزار پیکربندی و برنامه نویسی SoftPLC IDE قدم به دنیای کنترل کننده های برنامه پذیر DDC گذاشت. همچنین معرفی سیستم SCADA به نام RCWare Vision حوزه کاری Domat را به سیستم های مدیریت هوشمند ساختمان (BMS) گسترش داد. در آن زمان قلب تپنده توپولوژی سیستم کنترلی شرکت Domat، کنترل کننده های سری MiniPLC به همراه نرم افزار SoftPLC بود که با دارا بودن بلوک های برنامه نویسی مخصوص سیستم های تهویه مطبوع، کار را برای پروژه های مدیریت هوشمند ساختمان و کنترل تجهیزات مکانیکی و تهویه مطبوع آسان کرده بود. همچنین نرم افزار اسکادای RCWare Vision، با دارا بودن امکان نمایش گرافیکی و جدولی وضعیت نقاط کنترلی، مدیریت آلارم ها، گزارشگیری از نقاط و وضعیت تجهیزات به شکل نمودار و جدول، جزو کاملترین نرم افزار های اسکادا در این حوزه به شمار میرود. انعطاف پذیری سیستم کنترلی شرکت دومت زمانی مشخص می شود که با دارا بودن پروتکل های ارتباطی استاندارد کار را برای تجمیع سیستم با تجهیزات سایر کارخانه ها امکان پذیر می کند. این سیستم در بسیاری از پروژه های اروپایی شرکت دومت از جمله در کشور های آلمان، هلند، بلژیک، لهستان و ارمنستان به فروش رسیده است.

پروژه مدیریت هوشمند ساختمان مرکزی بانک خاورمیانه از جمله پروژه هایی است که شرکت زیگما با همکاری شرکت دومت با استفاده از سیستم MiniPLC و نرم افزار اسکادای RCWare Vision و تجهیزات میدانی شرکت دومت در ایران اجرا کرده است. همچنین کنترل تجهیزات تهویه مطبوع نیروگاه سیاه بیشه با استفاده از کنترل کننده های برنامه پذیر شرکت دومت انجام شده است.

در کنار کنترل کننده های برنامه پذیر، تولید کنترل کننده های متنوع اتاقی و از پیش برنامه ریزی شده در برنامه کاری Domat قرار گرفت. طراحی و ساخت ده ها کنترل کننده سری UI و UC از پیش برنامه ریزی شده و متناسب با نیاز بازار از سال ۲۰۰۷ در این شرکت آغاز شد. دامنه گسترده کنترل کننده های اتاقی به همراه مشخصات ویژه و منحصر به فرد آنها، نسل تازه ای از کنترل کننده های اتاقی را به دنیا معرفی کرد. کنترل کننده هایی با نمایشگرهای بزرگ LCD با ابعاد ۶۰ در ۶۰ میلیمتر که کمیت های مختلف از جمله دما را نمایش می دهد که می توان از فاصله ۵ متری مشاهده کرد. به همراه یک کلید گردان بزرگ که کلیه عملیات توسط چرخش و کلیک بر روی آن انجام میشود. عملیاتی مانند حرکت در منو ها، تغییر نقاط تنظیم، تغییر برنامه زمان بندی، تغییر وضعیت عملکرد فصلی و غیره

معرفی شرکت Domat

پروژه های نیروگاه سیاه بیشه، ساختمان تجاری ایستگاه مترو امام خمینی (ره) و داروسازی آرتا دارو با تجهیرات کنترلی دومت

پروژه ساختمان تجاری ایستگاه مترو امام خمینی از جمله پروژه هایی می باشد که کنترل کننده های مستقل شرکت دومت در آن استفاده شده. همچنین در این پروژه کلیه ادوات میدانی از برند دومت تهیه و تامین شده که ساخت کشور المان می باشند.کنترل کننده مستقل مدل UC310 این شرکت در بسیاری از پروژه های کنترل آب گرم در موتورخانه ها  در ایران مورد استفاده قرار گرفته است.

اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی شرکت دومت به عضویت سازمان استاندارد Modbus درآمد که شامل گروهی از شرکت های تولید کننده و مصرف کننده تجهیزات کنترلی مبتنی بر پروتکل Modbus می باشد. این سازمان در زمینه گسترش پروتکل Modbus، آموزش و پشتیبانی تولید کنندگان تجهیزات مبتنی بر این استاندارد فعالیت می کند. بر اساس پروتکل Modbus، کلیه کنترل کننده های شرکت Domat قابلیت تجمیع با سایر کنترل کننده ها و تجهیزاتی که از این پروتکل پشتیبانی می کنند را دارند. پروتکل Modbus برای اولین بار در سال ۱۹۷۹ توسط شرکت Modicon ارائه شد. پس از گذشت ۳۰ سال اکنون این پروتکل به عنوان پرکاربردترین پروتکل در تجهیزات ساختمانی و صنعتی مطرح است.

در سال ۲۰۱۳ آمار جالبی از فروش شرکت Domat منتشر گردید که نشان می داد سالیانه بیش از ۱۰.۰۰۰ واحد کنترلی شامل کنترل کننده، مدول ورودی و خروجی، مبدل سیگنال و کنترل کننده های مستقل به فروش می رسد. شرکت Domat در سال ۲۰۱۴ دهمین سالگرد فعالیت خود را جشن گرفت. کارنامه کاری این شرکت در این ده سال شامل ۹۷۶ مشتری، ۶۷۹ قرار داد پروژه های کنترلی، ۴۳ کارمند، ۱۴ توزیع کننده و نماینده در کشورهای خارجی،۶۶۳ کارشناس آموزش داده شده در دوره های آموزشی و ۳۸۸۸۰۷ نقطه کنترلی فیزیکی می باشد.

در سال ۲۰۱۵ سری جدید کنترل کننده های برنامه پذیر شرکت دومت با نام Mark و همچنین سیستم نرم افزاری جدید این شرکت برای برنامه ریزی کنترل کننده های سری Mark و طراحی سیستم مدیریتی و گرافیکی با نام Merbon طراحی، تولید و وارد بازار شد. در سالهای پس از آن شرکت دومت این سری کنترل کننده ها را در بسیاری از پروژه های خود از جمله راه آهن شهری دوحه قطر استفاده کرده است. همچنین همزمان با گسترش فروش سیستم های جدید، کنترل کننده های سری Wall معرفی شد که از سیستم نرم افزاری Merbon استفاده می کند.

معرفی شرکت Domat

کنترل کننده سری Mark

شرکت زیگما همکاری خود را با شرکت دومت در سال ۱۳۸۸ شمسی آغاز نمود. تامین قطعات و ادوات میدانی از جمله انواع سنسورها، سوییچ ها، کلید های اختلاف فشار و ترموستات های محافظ یخ ضدگی، شیر الات و محرک ها و همچنین کنترل کننده های برنامه پذیر و مستقل و همچنین شرکت در دوره های آموزشی از جمله همکاری های شرکت زیگما با شرکت دومت در طی این سالها می باشد. از جمله مهمترین پروژه های انجام شده با سیستم ها و ادوات کنترل شرکت Domat، پروژه سیستم مدیریت هوشمند ساختمان مرکزی بانک خاورمیانه، سیستم هوشمند هواسازهای داروسازی آرتا دارو، سیستم کنترل هواساز های نیروگاه سیاه بیشه، سیستم کنترل تجهیزات موتورخانه و هواساز های ساختمان تجاری ایستگاه مترو امام خمینی می باشد. همچنین ادوات میدانی این شرکت به صورت گسترده در سایر پرژه های ساختمانی شرکت زیگما نصب و استفاده شده است.

دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت دومت همواره در حال مطالعه و توسعه سیستم های نرم افزاری و سخت افرازی خوب می باشد که با نیاز های روز دنیا مطابقت داشته باشند. در همین راستا شرکت زیگما با ارتباط نزدیکی که هم در بخش فروش و بازرگانی و هم در بخش فنی با مدیران و کارمندان این شرکت دارد تلاش می کند که به روزترین و آخرین تکنولوژی های این شرکت را در ایران و برای پروژه های داخلی تامین و خدمات مربوط به آن را ارائه دهد.

برچسبها :

تهران، شریعتی، پایین تر از بهار شیراز، کوچه سخن، پلاک 12

شنبه تا چهارشنبه: 8:00 الی 16:00
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت زیگما می باشد